Friday, February 3, 2012

" Kali Ini Rezeki itu Bukan Milik Aku "

Assalamualaikum w.b.t..
Hari ni result ntok sem ni keluar.. dn mcm biasa debaran nk tahu tu mesti ada.. tp sem ni berbeza sket.. sebab aku mcm dpt rasa yg result tu x kn baik mcm yg lepas2.. aku tahu dimana keupayaan aku.. dn bila aku tgk.. hurm.. memg betul jangkaan aku.. huh! satu keluhan yang aku sendiri tak tahu kenapa.. adakah sebab aku x dapat lagi DEKAN atau aku akui semua ni atas kesilapan aku sendiri.. tergamam aku sebentar melihat apa yg telah tertulis untuk aku.. dalam hati.. Allah je yang tahu pe yang aku rasa.. aku tahu ni semua salah aku.. Allah nak tunjuk yang dunia ni ibarat roda.. Aku tak kan selalu berada di atas..  dunia ni juga x kn selalu cerah dan x kn selalu mendung.. aku percaya setiap yg berlaku itu pasti ada sebab dan hikmah yang aku sendiri kena cari maksudnya.. Allah bagi aku sedikit kekecewaan supaya aku dapat rasa erti kegagalan.. Allah juga nak aku beringat supaya aku tak terus hanya mendongak ke langit.. aku juga perlu pandang ke tanah di mana aku berpijak dan di mana harus aku bertapak.. ye ! aku pasti tentang itu.. Mama ? susah nak bgthu.. tp menitis juga air mata.. yelah sebelum2 ni menjerit sebab tgk keputusan.. tp kali ni.. menangis plak.. hehehhe.. mama mcm biasalah.. takkan pernah marah ngan ape yang aku dapat.. dan selalu je pesan.. cuba lagi .. insyaAllah rezeki itu ada.. yg penting kene usaha.. fuhh ! lega plak.. mama memg sgt memahami.. adik janji mama.. semdepan adik akan usaha yang lebih lagi... nanti kita menjerit sama-sama bila dapat result yer.. hehhehe.. Alhamdulillah.. hati aku kembali tenang.. percaya dengan takdir.. dan belajar terima kenyataan.. You Can Do It Ayu !.. Ayu kuat kn ? hehhehe... Moga kejayaan itu milik aku ! Amin ~

p/s :  Untuk hari ini saya lupa tentang kamu ! AYU
Moga aku juga tergolong dalam kalangan hambaNya yg bersabar !

No comments:

Post a Comment